BİTLİS AHLAT İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Projelerimiz

SCHOOL IS FUN! COME ON TİME (KA201 KARMA OKUL EĞİTİMİ PROJESİ)

Proje Dönemi :

Süre :

Bütçe :

Durum : 

Proje Sahibi :

2016-2018

24 ay

168.705 Euro

Devam Ediyor

Ahlat İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 Proje Ortakları :






1- Ahlat Kaymakamlığı

2- Ovakışla Ortaokulu

3- Cooperative Sociale Arnera (dernek)              - Pontedera/Toscana/İtalya

4- Colegio Jesus-Maria Fuensenta (okul)             - Velancia/İspanya

5- Agrupamento De Escolas De Barcelos (okul)     - Barcelos/Portekiz

6- Gimnasjum nr1 im. Niepodleglosci Polski (okul) - Bielsk Podlaski/Polanya

Projenin Tanımı :

 

 

 

 

 

 

7-14 yaş arası öğrenciler ve öğretmenleri için yazılan bir projedir. Projenin amacı;

erken okul terkini azaltmak ve 19 dezavantajlı öğrencinin okula devamını sağlamak.

Ahlat´ta erken okul terki önemli bir sorun olmaktadır. Özellikle Ovakışla Beldesinde

bu durum daha belirgindir. Öğrenciler Çiftçilik, düşük gelir, sosyal-ekonomik sebepler

ve okula karşı isteksizlik nedeni ile okul terki yapmaktadırlar. Bu durumun sonucu olarak

oluşan fırsat eşitliğinin önüne geçmeye çalışacaktır. Okul-aile işbirliği proje kapsamında

yapılacak etkinlikler kapsamında çağa uygun metotlarla geliştirilecektir.

Projenin Genel Amacı:




Erken okul terklerini azaltmak, tarım ve sosyo-ekonomik sebepler dolayısıyla dezavantajlı 

öğrencilere yardımcı olmak, bu proje sayesinde aynı sorunu yaşamış veya bu sorunun

üstesinden gelmiş ortaklarımızla işbirliği içerisinde olunacaktır. Bu sebeple hareketlilikler

ve ortaklarımızla sınır ötesi işbirliğinde bulunacağız.

Beklenen Sonuçlar :









- Hedeflenen 19 öğrenciden 12´sinin okula devamını sağlandı.

- Öğretmenler, idareciler ve personeller erken okul terkinin önlenmesi konusunda

bilgilendirildi.

- Öğrenciler arasında fırsat eşitsizliği azaltıldı.

- Okul-aile işbirliği artırıldı.

- Okulu bırakmayı düşünen öğrencilerin fikirleri değişti.

- Aileler eğitimin önemi hakkında daha bilinçli hale geldi.

- Toplantı ve etkinliklere katılan personel ve öğretmenler kendi şehirlerinde diğer okullara

farkındalık seminerleri düzenledi.

 

 

SODES 2011 - PARKLARDA AÇAN ÇİÇEKLER UMUTLARIMIZ OLSUN PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2011
: 8 ay
: 116880 TL
:
Devam Ediyor
: Ailelerimizin mutluluğu,geleceğimizin teminatı için çocuklarımızın iyi yetiştirilmesi gerekir.Bu nedenle çocuklarımızın iyi yetiştirilmesi hepimizin ortak sorunudur.Çocuklarımızın iyi yetiştirilmesi içinde okullarımızda tiyatro salonları, kütüphaneler ve çocuk parkalarının olması gerekir.Ancak ilçemizdeki İlköğretim Okullarının fiziki altyapıları yeterli düzeyde değildir. Fiziki altyapının yetersiz olduğu alanların başında çocuk parkları gelmektedir.
Hazırlanan proje ile Bayındır İlköğretim Okulu, Fatih İlköğretim Okulu, Ergezen İlköğretim Okulu, Kale Şehit Erdoğan Gökbulak İlköğretim Okulu, Şehit Sümmani Görgen Yatılı lköğretim Bölge Okulu ve Abdurrahman Gazi İlköğretim Okulu bünyesinde bulunan öğrencilerin ve çevre mahallelerdeki çocukların kullanabileceği çocuk parkı yapılacaktır.
Yapılacak çocuk parkları sayesinde ders aralarında çocuklara ders günü süresince fiziksel ve zihinsel yönden dinamik olabilmeleri için potansiyel fırsatlar sunulacak, öğrencilerimize uygun eğitim ortamı oluşturulacak ve eğitim olanakları geliştirilecektir.Ayrıca okullardaki öğrencilerimizin ve çevre mahallelerdeki çocuklarımızın kas gelişimleri hızlanacak, çocuklarımız toplu yaşam için gerekli olan kuralları öğrenecektir.
Proje ile çevrede farkındalık yaratılacak okul öncesi ve ilköğretim çağında olup okula gelmeyen çocukların eğitim sürecine kazandırılması hızlanacaktır.

 

 

 

SODES 2011 - GÜÇLENDİRİLMİŞ ANASINIFLARI SAĞLAM GELECEĞE YÜRÜYOR PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2011
: 8 ay
:
104,590 TL
:
Devam Ediyor
: 0-6 yaş dönemi, öğrenmenin en hızlı geliştiği dönemdir. Araştırmalar çocuğun zihinsel ve kişilik gelişiminin %70´inin bu dönemde tamamlandığını göstermektedir. Bu bağlamda sınıftaki uyaranlar ne kadar çeşitli, dikkat çekici, çocuğun gelişim alanlarını destekleyici olursa; çocuktaki araştırma, gözlem yapma, öğrenme hızı ve sosyal yetenekleri o derece daha iyi gelişecektir.
Bu proje 4´ü merkez, 4´ü köy okulu olmak üzere toplam 8 okulda uygulanacaktır. Projenin uygulandığı okullar; sosyo-ekonomik seviyenin düşük olduğu, veli desteğinin çok az olduğu, malzeme sıkıntısının çekildiği, öğrenci ihtiyaçlarının karşılanamadığı, öğrenme alanlarının sınırlı olduğu, öğrencinin aktif katılımının sağlanamadığı okullardır.
Bu proje sayesinde uyaranların fazla olduğu sınıflarda çocukların yaş gelişimine uygun olarak araştırma yapabileceği, uygun öğrenmeler gerçekleştirebileceği, sosyal paylaşımda bulunabileceği, etkin katılımının sağlanabileceği, öğretmenin eğitim alanının zenginleştirilerek daha iyi eğitim verebileceği, karşılıklı aktif katılım sağlayabileceği ortamlar oluşturulacaktır.

 

 

 

SODES 2011 - BİZE BİR ŞANS VERİN PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2011
: 10 ay
:
65,900 TL
:
Devam Ediyor
: Okulumuzun yatılı oluşu öğrencilerimizin farklı köylerden gelmesi heterojen bir öğrenci grubuna sahip olmamızı sağlamaktadır. Bu durum spor, sanat, müzik alanında çok başarılı öğrencilere sahip olma şansını bize tanımaktadır. Öğrencilerimizin bu yeteneklerini geliştirebilecekleri bir fiziki ortamın olmayışı, bu öğrencilerimizin yeteneklerinin körelmesine ve diğer öğrencilerimizin bu yetenekleri izleme şansına mani olmaktadır. Bölgenin de iklim koşulları dikkate alındığında öğrencilerimiz içine kapanıp sosyal hayattan uzaklaşmaktadır. Bütün bunların sonunda okuldan umduğunu bulamayan risk grubundaki öğrencilerimiz okula devam etmemeye başlıyorlar. Başarılı öğrencilerimize de belli bir süre sonra okul cazip gelmemeye başlıyor. Sonuç olarak a-sosyal empati kuramayan paylaşmayı içselleştirmeyen nesiller yetiştiriyoruz. Söz konusu projemizi gerçekleştirdiğimizde farklı yetenekleri olan öğrencilerimizin yeteneklerini geliştirmelerine diğer öğrenci gruplarımızın bundan faydalanmalarını ve risk grubundaki öğrencilerimizin okula daha çok bağlanmasını sağlayacaktır.

 

 

 

SODES 2010 - ARTIK BEN DE SPOR YAPIYORUM PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2010
: 9 ay
:
33,250 TL
:
Tamamlandı
: Bayındır İlköğretim Okulu, Ahlat ilçe merkezine 1 km uzaklıkta bulunmaktadır ve fiziki açıdan yeterli spor alanlarına ve donanıma sahip değildir. Dolayısıyla ilçede zaten sınırlı olan spor tesislerine öğrencilerimizin ulaşımı ve onlardan faydalanması çok güçtür. Bu amaçla okulun bahçesinde yapılacak olan çok amaçlı semt sahasında Ahlat Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünün denetiminde voleybol, basketbol ve masa tenisi alanlarında 90 öğrencimize verilecek spor eğitimleri, öğrencilerimizin bu ihtiyacını karşılayacak ve kendine güvenen, kendini bir alanda ispatlamış, okula ve arkadaşlarına uyum sağlamış bireyler olmalarına katkıda bulunacaktır. Ayrıca semt sahası, okulumuzun bulunduğu mahalledeki gençler ve okul personeli için boş vakitlerini değerlendirebilecekleri bir sosyal mekan olacaktır.

 

 

SODES 2010 - BİLİŞİM DÜNYASINA BENİ DE DAHİL ET PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2010
: 5 ay
:
20,320 TL
:
Tamamlandı
: Şehit Sümmani Görgen YİBO öğrencilerinin bir kısmı yatılı bir kısmı da çevre mahallelerden gelmektedir. Şehit Sümmani Görgen YİBO öğrencilerinin maddi imkânları çok kısıtlıdır. Çoğunun evinde bilgisayar bulunmamaktadır. Bilgisayarı da sadece okulda görmektedirler.Yatılı okul öğrencileri zamanlarının büyük bölümünü okulda ve okul pansiyonunda geçirmekte, boş zamanlarını değerlendirememekte ve bilgisayar ihtiyaçlarını karşılayamamaktadır. Öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlayacak bir ortamları yoktur. Öğrenciler ve çevre halk toplumsal hayata katılım noktasında yetersiz kalmaktadır.
     Yaptığımız bu projeyle; Şehit Sümmani Görgen YİBO öğrencilerinin ihtiyaç duydukları bilgilere istedikleri an ulaşabilmelerine imkân sağlayacak bir gençlik merkezi oluşturulacak. Öğrencilerin dışarıda yaptıkları araştırmaları okulda onlara daha rahat araştırma yapma imkânı sunarak okulu sevdirmeleri sağlanabilecek. Pansiyonunda kalan öğrencilerin hafta sonlarında ve boş zamanlarında gençlik merkezini kullanmalarına imkân sağlanacak. Gençlik merkezi ile öğrencilerimize e- devlet uygulamalarından, hastane randevu hizmetlerinden, veli bilgilendirme sistemlerinden yararlandırılacak, bilgisayar okur-yazarlık becerileri kazandırılacak, görsel medya ve yazılı basını daha yakından takip edebilecekler. Ayrıca kurslar düzenlenerek bilgisayar ve internet kullanımlarına imkan verilecektir. Böylece okulumuz öğrencilerinin modern çağa ayak uydurmalarına katkı sağlanmış olacaktır.

 

 

SODES 2010 - BİZİM DE SEMT SAHAMIZ OLSUN PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2010
: 5 ay
:
16,000 TL
:
Tamamlandı
: Projemiz sosyal kalkınmanın gerçekleştirilmesini sağlarken; insanların yaşam standartlarının yükseltilmesi ile sportif faaliyetlerinin desteklenmesini beraberinde getirecektir. Sportif faaliyetlerle sosyalleşen ve sağlıklı düşünebilen insanlardan oluşan bir toplum; mutlu ve huzurlu yaşantısına devam edebilecektir. Projenin uygulanacağı semtte sportif alanların yokluğu, öğrencileri asosyal bir duruma sokmakta, gençler ve çocuklar arasında şiddet eğilimlerinin artmasına sebep olmaktadır. Projemiz sayesinde sayıları üç bini aşkın öğrenciler ve çevredeki gençler sportif faaliyetlerle hem sosyalleşecekler; hem de birbirleriyle daha sağlıklı ilişkiler kuracaklardır. Bu amaçla Selçuklu İlköğretim Okulu´nun okul bahçesinde gerekli düzenlemeler yapılacak ve okul bahçesinin güney bölümünde semt sahası oluşturulacaktır. Semt sahasında öğrenciler ve gençler arasında basketbol turnuvası düzenlenerek proje tamamlanacaktır.

 

 

SODES 2010 - KÖY OKULLARI SEMT SAHALARI İLE BULUŞUYOR PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2010
: 7 ay
:
76,085 TL
:
Tamamlandı
: Bu proje kapsamında okul bahçesinde yeterli alanları olan köy okullarımızı (Taşharman İ.O,Otluyazı İ.O,Alakır İ.O,Güzelsu İ.O) basketbol ve, voleybol ile buluşturmayı hedefliyoruz. Bu okullarımızda basketbol ve voleybol sahalarının olmaması teneffüslerde, öğlen arası ve akşam okul çıkışlarında çocuklarımızın bu vakitlerini boş geçirmelerine veya faydalı olmayan hatta bazı zararlı faaliyetlerde geçirmelerine sebep olmaktadır. Bu sahaların etkisiyle çocuklarımız hem enerjilerini harcayacakları yeni alanlar bulacak, hem spor vb. yararlı etkinliklerde bulunarak bu konudaki becerilerini geliştirmiş olacaklardır.

 

 

SODES 2010 -  PAYLAŞILAN MUTLULUK DÜŞLERİ PROJESİ

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2010
: 6 ay
:
50,810 TL
:
Tamamlandı
: Amacımız Ahlat ilçesi Ovakışla Beldesinde okula devam eden ve etmeyen çocukların daha modern ve sağlıklı ortamlarda oyunlarını oynayabilecekleri alanların oluşturularak, şehirlerde yaşayan çocukların sahip oldukları imkanları beldedeki çocuklarla buluşturmak,okulu öğrenciler için daha çekici hale getirerek okula devamda artışı sağlamak,Öğrencilerin boş zamanlarını ve ders aralarını daha verimli ve eğlenceli geçirmelerini sağlamak. Öğrenciler arası yardımlaşma ve arkadaşlık ilişkilerinin sınıf ortamlarının dışında da devam etmesini sağlamak, fiziksel ve zihinsel açıdan sağlıklı ve çevre bilinci gelişmiş bireylerin yetişmesine katkıda bulunarak onların çocukluk düşlerine destek olmak amacıyla çocuk parkının yapılmasını hedefliyoruz. Bu amaçla Ovakışla İ.O ile Ovakışla Cumhuriyet İ.O bahçesine iki adet park yapılacaktır.

 

 

 

 

TÜBİTAK 2010 - TÜBİTAK 2011 -  AHLAT´IN TARİHİ ESERLERİNİN SANAL ORTAMDA ÜÇ BOYUTLU OLARAK TANITILMASI

 


Proje Dönemi
Süre
Bütçe
Durum
Proje Özeti


: 2011
:
:
:
Tamamlandı
: Ahlat Sadullah Gencer Anadolu Lisesi Müdürü Bülent BİLDİRİCİ rehberliğinde 9. sınıf öğrencileri Halime OTLU ve Elif BİLGEN tarafından hazırlanan “Ahlat’ın Tarihi Mekanlarının Sanal Ortamda Üç Boyutlu Olarak Tanıtılması” adlı tarih projesi, Van Tübitak bölge sergisinde jüri üyeleri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda 2. olmuştur.

Ahlat Hükümet Konağı Kat3 AHLAT/BİTLİS - 0434 412 40 44

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.